Granny square, vagyis a nagyi kocka takaró

2013. december 28., szombat · Posted in , ,

Elkészült a granny square, vagyis a nagyi kocka takaróm :) Még Karácsony előtt elkészült, de nem volt időm megírni a bejegyzést. 


Íme a kész takaró. Nem erre az ágyra készült, ezen csupán bemutató jelleggel van, addig, amíg lefényképeztem.

Sokat dolgoztam rajta, kb. 3 hónap kellett hozzá, de most, hogy megvan, nagyon örülök neki :)


A MINTA leírása itt található!

Eléggé színes lett, mert már eleve az volt a terv, hogy a maradék fonalakat, amik megvoltak nekem, felhasználjam. Továbbá bontásra került kb. 8 pulcsi és 2 sapka is, amiknek már nem vettük hasznát, amúgy is a gyűjtő kukába kerültek volna, így gondoltam jobb lesz őket kibontani és felhasználni. 


Akit elijesztene a takaró mérete, vagyis az idő, ami alatt elkészül, annak elárulom, hogy nem erre kell gondolni, hanem minden nap egy-két kockát elkészíteni és akkor tuti meglesz. Az elején elég lassan ment a horgolás, de hamar belejöttem és gyakorlott horgolóként már negyed óra alatt elkészült egy kocka. Csak gyűltek a kockák, számolgattam őket és egyszer azon kaptam magam, hogy már alig kell hozzá, majdnem kész a takaró. 


Minden kocka elkészítése után eldolgoztam a végeket, így az összehorgolás után nem volt bajom az eldolgozással, ami, valljuk be, nagy munka. Miután elkészültek a kockák, egy drapp színnel összehorgoltam az egészet. A szélét körbe horgoltam egy krémszínű, borzos anyaggal és horgoltam rá két sor nagyikocka mintával. 


A takaró 150 kockából áll. Eleinte 140 kockára számítottam, de amikor rátettem az ágyra, amire készült, úgy gondoltam jobb lesz még egy sor kockát horgolni hozzá. 


Eddig mindenkinek tetszett, aki látta, remélem neked is fog tetszeni, kedves olvasó :)

2 Responses to “Granny square, vagyis a nagyi kocka takaró”

  1. Ügyes vagy, rengeteg munka van mögötte, de ha örömmel végezted akkor nem is munka ;-)
    Kolléganőmnek is meséltem, hogy nagy divat most az ilyen takaró, fürdőkilépőket készített már, most kedvet kapott takaróra is.

    VálaszTörlés
  2. Lehet rendelni tőled ilyet? Ha igen, mennyiért? 180 x 200 cm-es kellene, és egy kispárna huzat.

    VálaszTörlés

martinelli. Üzemeltető: Blogger.